خودرو ام وی ام 315
پست شده در مقالات

بررسی 0 تا 100 خودرو ام وی ام 315 !

یافتن خودرو مناسب شرایط ما با بودجه محدودی که داریم همواره از چالش های همیشگی افراد است. ما در این مقاله سعی کردیم با بررسی جوانب مختلف به شما اطلاعات کافی در خصوص خودرو ام وی ام 315 ارائه کرده تا بتوانید با بررسی شرایط خود اقدام به خرید خودرو مناسب بکنید.

خودرو ام وی ام 315
خودرو ام وی ام 315

معرفی و بررسی ام وی ام 315

برند چری یکی از کمپانی های بزرگ خودروسازی چینی است که به کشورهای مختلفی همچون ایران، محصولات خود را صادر می کند، در ایران شرکت مدیران خودرو وظیفه مونتاژ و عرضه خودروهای چری را به عهده دارد.


یکی از مدل های این برند خودرو ام وی ام 315 است، این خودرو با نام های چری A13 و چری فولوین 2 هم در بازارهای جهانی شناخته می شود، که برای بار اول در نمایشگاه ماشین پکن 2008 دیده شد و نسخه فیس لیفت این خودرو نیز در نمایشگاه گوانگژو 2012 به نمایش درآمد.


مدل های هاچبک و سدان ام وی ام 315 توسط شرکت مدیران خودرو در سال 91 روانه بازار ایران شد، اما سدان 315 موفقیت چندانی نداشت و خیلی زود مجبور به خداحافظی با بازار ایران شد.


فیس لیفت دوم این هاچبک در 94 در تیپ های متنوع همچون ساده، اسپرت، اسپرت لاکچری و اسپرت اکسلنت به دست مخاطبان خود می رسید اما در سال 99 فروش این مدل نیز متوقف شد.


مدیران خودرو پس از توقف فیس لیفت دوم، فیس لیفت سوم این خودرو را با نام ام وی ام 315 پلاس به بازار عرضه کرد، این مدل تفاوت های ظاهری داشت و مدل گیربکس اتومات و آپشن های بیشتر از موارد تغییر یافته نسبت به مدل قبلی بود.

خودرو ام وی ام 315
معرفی و بررسی ام وی ام 315

بررسی تخصصی مشخصات فنی MVM 315


ابعاد ام وی ام 315 برابر با 4188 میلی متر طول، 1480 میلی متر ارتفاع و همچنین 1686 میلی متر عرض این خود است، وزن خالص این مدل برابر با 1219 کیلوگرم بوده مصرف سوختی معادل 6.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر دارد.


این مدل دارای موتوری به حجم 1.5 لیتر و 4 سیلندر است و حداکثر توان خروجی این موتور معادل 107 اسب بخار است و گشتاوری حاصل از این موتور 140 نیوتن متر می باشد.


لازم به ذکر است که ام وی ام 315 جدید تنها در نسخه دنده ای به دست مصرف کننده رسیده است و برای رفع نیاز نسخه اتوماتیک باید به سراغ مدل پلاس این خودرو رفت که گیربکس 4 سرعته اتوماتیک جایگزین جعبه دنده 5 سرعته دستی شده است.

مشخصات فنی انواع مدل های ام وی ام 315

به طور کلی می توان گفت که خودرو MVM315 در سه مدل هاچبک به بازار رسیده است که شامل موارد زیر می باشد و ما در ادامه به جزئیات فنی این مدل ها می پردازیم :

  1. ام وی ام 315 ساده
  2. ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت
  3. ام وی ام 315 اسپرت لاکچری
مشخصات فنی ساده اسپرت اکسلنت اسپرت لاکچری
سال عرضه 94 تا 96 96 تا 99 94 تا 97
وزن (کیلوگرم) 1210 1210 1210
طول (میلی متر) 4188 4188 4188
عرض (میلی متر) 1686 1686 1686
ارتفاع (میلی متر) 1480 1480 1480
سیلندر 4 سیلندر 4 سیلندر 4 سیلندر
حجم موتور (لیتر) 1.5 1.5 1.5
گشتاور (نیوتن متر) 140 140 140
گیربکس 5 دنده دستی 5 دنده دستی 5 دنده دستی
توان (اسب بخار) 107 107 107
شتاب صفر تا 100 11.8 11.8 11.8
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 170 170 170
مصرف ترکیبی در 100 کیلومتر (لیتر) 6.3 6.3 6.3
حجم باک 50 50 50
سنسور عقب دارد دارد دارد
ترمز ضد قفل ABS دارد دارد دارد
ترمز پارک برقی ندارد ندارد ندارد
چراغ مه شکن جلو دارد دارد دارد
چراغ مه شکن عقب دارد دارد دارد
نوع فرمان هیدرولیکی هیدرولیکی هیدرولیکی
تعداد ایربگ 2 2 2
سیستم تهویه دستی دستی دستی
جدول مشخصات فنی انواع مدل های خودرو ام وی ام 315

معرفی امکانات و آپشن های خودرو ام وی ام 315 جدید

از مهمترین آپشن ها و تجهیزات ام وی ام 315 اسپرت لاکچری به عنوان فول آپشن ترین مدل ام وی ام 315 می توان به موارد زیر اشاره کرد:


کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای مجهز به ABS و EBD، نمایشگر 7 اینچی لمسی مجهز به رهیاب ماهواره ای و دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از رو فرمان، شیشه ها و آینه های برقی و صندلی های چرمی از جمله آپشن های این هاچبک مدیران خودرو می باشد.

خودرو ام وی ام 315 جدید
خودرو ام وی ام 315 اس

بررسی طراحی ظاهری ام وی ام 315

می توان گفت طراحی این خودرو در مدل جدید ظاهری جذاب و نسبتا اسپرت و جوان پسند است که همین امر می تواند یکی از نقاط قوت این مدل باشد.


از طرفی ام وی ام 315 بدنه و آینه های تماما یک رنگ از دیگر نکات مثبت این خودرو است، همچنین چراغ های هالوژنی به نسبت بزرگ در جلو و چراغ مه شکن عقب و جلو از دیگر عواملی است که به این جذابیت ظاهری افزوده است و از رقبای ایرانی خود همچون 206 زیباتر به نظر می رسد.

طراحی داخلی این مدل خودرو طرحی نسبتا جدید و مدرن محسوب می شود در صورتی که نسخه های قدیمی دارای کابینی بزرگ بودند که مدل جدیدتر طرحی جذاب تر دارد، از مهمترین قابلیت هایی که در کابین جدید قرار گرفته می توان به فرمان هیدرولیکی با دکمه های کنترلی بر روی آن، سیستم تهویه دستی، مالتی مدیا و دریچه هایی با طرح جدید اشاره داشت.

طراحی داخلی خودرو ام وی ام 315
طراحی داخلی خودرو ام وی ام 315

بررسی مزایا و معایب


به طور کلی با مشخصات و انواع مدل های ام وی ام 315 آشنا شدید، حال به مزایا و معایب این خودرو پرداخته تا جهت خرید این خودرو دیدی باز داشته باشید و اقدام به تصمیم گیری کنید.

مزایا

در این قسمت ابتدا به بررسی مزایا این محصول مدیران خودرو می پردازیم.

1_ایمنی بالا

ام وی ام 315 خودرویی است که در دسته ماشین های با ایمنی بالا قرار میگیرد و توانسته در تست های تصادف سی انکپ، 4 ستاره ایمنی دریافت کند، که همین موضوع بر ایمن بودن این خودرو تاکید می کند.


از مهمترین تجهیزات ایمنی که روی این خودرو ارائه شده می توان به کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، چراغ ترمز وسط، ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای همراه با سیستم های ABS و EBS و ایموبلایزر اشاره کرد.

2_طراحی بدنه مناسب

کمپانی چری در خصوص طراحی پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته و می توان گفت از نظر ظاهر بالاتر از رقبای خود است و همانطور که اشاره کردیم این مدل طراحی زیبا و اسپرت داشته که همین امر باعث می شود این مدل خودرو مورد پسند جوان ها قرار بگیرد.

3_مصرف سوخت بهینه

همواره یکی از جذابیت های خرید خودرو های هاچبک مصرف سوخت مناسب و ایده آل این نوع خودرو است، که ام وی ام 315 در این سگمنت به عنوان یکی از بهترین مدل های موجود در بازار در مصرف سوخت محسوب می شود.


این خودرو به صورت ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر پیمودن مسیر 6.5 لیتر بنزین مصرف می کند که این مقدار کمتر از میانگین خودروهای هاچبک است.

مصرف سوخت پایین و بهینه خودرو ام وی ام 315
مصرف سوخت مناسب خودرو ام وی ام 315

4_تعلیق نرم

یکی دیگر از مزایای این خودرو، سیستم تعلیق نرم این مدل است، این موضوع با توجه به اوضاع جاده ها و خیابان های ایران اهمیت بالایی داشته و در کل این موضوع باعث رضایت راننده و خانواده می شود که البته این نرم بودن تعلیق تاثیر خود را بر روی هندلینگ خودرو گذاشته و سرپیچ در حالت ایده آل قرار نمی گیرد، اما خودرو چسبندگی مناسبی به جاده دارد.

معایب

در ابتدا به بررسی مزایای ام وی ام 315 پرداختیم اما حال باید بدانیم در کنار مزایا این مدل چه معایبی برای رانندگان دارد و به بررسی آن میپردازیم:

1_کیفیت ساخت پایین

در قسمت مزایا ما به ظاهر زیبا و جوان پسند این خودرو پرداختیم اما علی رغم این زیبایی و آپشن ها، در خصوص کیفیت خودروهای چینی حرف زیادی برای گفتن ندارند، به خصوص در داخل کابین که سروصدای زیادی ایجاد می شود.

2_بازار دست دوم ضعیف

یکی دیگر از معایب این خودرو نبود بازاری پویا برای خرید و فروش این مدل است، به طوری که می توان بزرگترین مشکل این خودرو را همین امر در نظر گرفت و در این رقابت خودروهای ایرانی پیشتاز هستند.
بنابراین این خودرو اصلا مناسب سرمایه گذاری نبوده و در صورت احتیاج به پول آن و فروش این خودرو متحمل ضرر می شوید، اما برای مصرف همانطور که گفته شد مزایای زیادی دارد.

3_موتور ضعیف و کم جان

ام وی ام 315 با توجه به ابعاد و وزنی که دارد خودرویی سنگین محسوب می شود و این امر به همراه موتوری نسبتا ضعیف باعث می شود که این خودرو کند بوده و شتاب قابل توجهی نداشته باشد، که در این موضوع 206 تیپ 5 با موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری و وزنی معادل 160 کیلوگرم کمتر از ام وی ام 315، خودرو قوی تری به حساب می آید.

4_دید عقب نسبتا ضعیف

با توجه به طراحی خاصی که درب عقب این خودرو داراست و همینطور کوچک بودن پنجره عقب این مدل، به هنگام دنده عقب راننده دید مناسبی ندارد، البته که با توجه به سنسور و دوربین عقب و نمایشگر LCD این موضوع بسیار اهمیت ندارد ولی با این وجود نمی شود از این مشکل چشم پوشی کرد.

دید نسبتا ضعیف عقب خودرو ام وی ام 315
دید نسبتا ضعیف عقب خودرو ام وی ام 315

5_خدمات پس از فروش ضعیف

یکی از بزرگترین مزایای رقبای ام وی ام 315، مثل 206، دسترسی آسان و سریع به لوازم یدکی و تعمیرکار این مدل خودرو است، اما پیدا کردن لوازم یدکی مناسب و باکیفیت برای خودرو ام وی ام 315 با چالش همراه است.


تعمیرکارهای تخصصی ام وی ام به جز نمایندگی به سختی پیدا می شوند و برای لوازم یدکی نیز یافتن قطعات با کیفیت و مطمئن به سختی میسر است و هزینه های نسبتا بالایی دارد.


البته برای تهیه لوازم یدکی باکیفیت مدیران قطعه با سال ها تجربه آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز است تا آن ها دیگر برای خرید قطعات باکیفیت و قیمت مناسب وقت و انرژی زیادی صرف نکنند.


شما نیز می توانید برای تهیه قطعات خود از مدیران قطعه اقدام کنید، مدیران قطعه برای جلب رضایت همراهان خود بر روی تمامی قطعات و محصولات، ضمانت کیفیت و قیمت ارائه می دهد و این گارانتی خیال مشتریان را از محصول مناسب راحت می کند.

برای خرید دیگر لوازم یدکی ام وی ام نیز می توانید کلیک کنید.

همانطور که گفتیم اگر شما یکی از این 5 معایبی که گفتیم برایتان اولویت دارد از خرید این خودرو منصرف شوید ولی در صورتی که مزایا این خودرو مناسب شرایط شماست این خودرو به شما پیشنهاد می شود.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که به معرفی خودرو ام وی ام 315 بپردازیم، در خصوص ظاهر داخلی و خارجی این خودرو صحبت کردیم و سپس به مشخصات فنی این ماشین بیشتر پرداختیم و در انتها از مزایا و معایب این خودرو صحبت شد تا شما با داشتن اطلاعات کافی در خصوص این خودرو تصمیم بگیرید، ما نیز سعی کردیم بدون جانبداری از این خودرو تمام جنبه های مثبت و منفی این مدل را آشکار کنیم، تا نیاز شما برای تصمیم گیری را رفع کنیم.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
× چطور میتونم شما را راهنمایی کنم؟