لاستیک چاکدار میل موج گیر آریزو 5

0000000031981

تومان65,000

افزودن به علاقه مندی ها افزودن به مقایسه

توضیحات

خرید لاستیک چاکدار میل موج گیر آریزو 5 از مدیران قطعه

برای خرید و قیمت لاستیک چاکدار میل موجگیر آریزو 5 تماس بگیرید: 09008161440

لاستیک چاکدار میل موج گیر قطعه ای لاستیکی است که میل موج گیر نصب می شود و باعث محکم نگه داشتن میله موج گیر می شود و به دلیل دریافت و کم کردن شدت ضربات وارده به میل موج گیر باعث افزایش عمر و کارکرد میل موج گیر می شود موج گیر یا لاستیک به صورت بست، نگهدارنده و کمربند بر روی میل موج گیر بسته می شود.

این قطعه طراحی شده است تا ضربات وارده از سطح جاده را کم کند، انرژی وارده از طرف دست اندازها و ترک های مسیر را جذب کند و به طور کلی، سواری نرم تر و راحت تری را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

از دیگر قابلیت های مهم این لاستیک ها این است که در هنگام پیچیدن از کج شدن (Rolling) بیش از اندازه اتاق خودرو جلوگیری می کند.

میل موج گیر یکی از بخش های مهم سیستم تعلیق ماشین است که در نقاط اتصال آن به سمت چپ و راست بدنه از لاستیک هایی استفاده شده است که یک سمت آن ها برش خورده است و به آن لاستیک چاکدار میل موج گیر می گویند.

این لاستیک نگهدارنده چاکدار میل موج گیر طراحی شده است تا پارازیت های وارده از سطح جاده را کم کند، انرژی وارده از طرف دست انداز ها و ترک های مسیر را جذب کند و به طور کلی، ماشین نرم تر و راحت تری را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

از دیگر قابلیت های مهم این لاستیک این است که در هنگام پیچیدن از کج شدن بیش از اندازه اتاق ماشین جلوگیری می کند.

عمر این لاستیک ها در مقایسه با دیگر قطعات مصرفی ماشین بسیار طولانی تر است (حدود ۶۰۰۰۰ کیلومتر)، اما پس از مدتی کارایی قبلی خود را به تدریج از دست می دهند و در اثر این اتفاق تغییراتی در ماشین حس می شود به عبارتی، تغییر به وجود آمده می تواند لرزش ساده و یا مشکل بزرگ در فرمان پذیری و یا هندلینگ ماشین باشد.

نشانه های تعویض لاستیک چاکدار:

  • سر و صدای اضافی در قسمت جلویی ماشین
  • لرزش غربیلک فرمان ماشین
  • کشیده شدن فرمان ماشین به یک سمت

ساختار لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر

لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر از چند لایه مختلف تشکیل شده‌اند که هر کدام وظایف خاص خود را دارند. ساختار این لاستیک‌ها به صورت زیر است:

  1. لایه بیرونی (Outer Layer)

این لایه از جنس لاستیک معمولی است و به عنوان لایه اصلی لاستیک عمل می‌کند. این لایه برای مقاومت در برابر فشارهای جاده و ایجاد چسبندگی مناسب با سطح جاده طراحی شده است.

  1. لایه وسط (Intermediate Layer)

لاستیک‌های چاکدار دارای لایه وسطی هستند که از مواد خاصی تشکیل شده و وظیفه اصلی آن تسهیل جذب شوک‌ها و ارتعاشات جاده است. این لایه به عنوان میل موجگیر عمل می‌کند و از سایر لاستیک‌ها متمایز است.

  1. لایه داخلی (Inner Layer)

این لایه به عنوان لایه داخلی شناخته می‌شود و وظیفه تقویت و حفاظت از ساختار داخلی لاستیک را دارد. این لایه به عنوان یک میله حمایتی عمل می‌کند.

عملکرد لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر

لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر به دلیل ویژگی‌های خاص خود، تأثیرات مثبتی بر عملکرد وسیله نقلیه دارند. در زیر به برخی از این ویژگی‌ها و عملکردهای آنها پرداخته خواهد شد:

  • جذب شوک‌ها و ارتعاشات

لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر به خاطر لایه وسطی خود که به عنوان میل موجگیر عمل می‌کند، از جذب شوک‌ها و ارتعاشات جاده به خوبی مطمئن می‌شوند. این ویژگی باعث کاهش ارتعاشات به کاربران وسیله نقلیه می‌شود و سطح راحتی رانندگان را افزایش می‌دهد.

  • بهبود چسبندگی

لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر دارای طراحی خاصی بر روی سطح خود هستند که بهبود چسبندگی با سطح جاده را فراهم می‌کند. این ویژگی به خصوص در شرایط هوایی نامساعد مانند باران یا برف بسیار مفید است و ایمنی را افزایش می‌دهد.

  • بالاترین عمر مفید

لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر به علت ساختار پیچیده و مقاومت بالا، عمر مفید بلندی دارند. این به معنای کاهش هزینه‌های تعویض و تعمیر لاستیک برای مالکان وسایل نقلیه است.

کارایی لاستیک چاکدار میل موجگیر

در دنیای امروز، خودروها یکی از وسایل حمل و نقل مهم برای اکثر مردم شده‌اند. این وسیله حمل و نقل مدرن به ما امکان می‌دهد که به راحتی به مقاصد مختلف برسیم، اما برای افزایش عمر مفید خودروها و ایمنی سفرهای ما، نیاز به تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری داریم. یکی از عوامل مهم در بهبود عملکرد و ایمنی خودروها، استفاده از لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر است. در این مقاله، به بررسی کارایی این نوع لاستیک‌ها و اهمیت آنها برای خودروها می‌پردازیم.

اهمیت لاستیک‌های چاکدار

لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر اهمیت بسیاری در بهبود عملکرد خودروها دارند. در زیر به برخی از مزایای آنها اشاره می‌کنیم:

  • کشش بهتر

لاستیک‌های چاکدار به خاطر شیارها و چاک‌های عمیق‌تری که دارند، در شرایطی که جاده‌ها آب یا برف دارند، بهترین کشش را ارائه می‌دهند. این به راننده امکان می‌دهد تا در شرایط سخت تری به راحتی کنترل خودرو داشته باشد.

  • کاهش مصرف سوخت

لاستیک‌های چاکدار به دلیل عملکرد بهتر در جاده‌های مختلف، می‌توانند به کاهش مصرف سوخت کمک کنند. این بدان معناست که صرفه‌جویی در هزینه‌های سوختی نیز داشته باشیم.

  • افزایش عمر مفید لاستیک

با استفاده از لاستیک‌های چاکدار، می‌توان عمر مفید لاستیک‌ها را افزایش داد. چاک‌ها و شیارهای عمیق کمک می‌کنند تا لاستیک‌ها کمتر فرسوده شوند.

نکات مهم برای استفاده از لاستیک‌های چاکدار

استفاده از لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر مزایای بسیاری دارد، اما باید توجه داشت که برخی نکات مهم نیز وجود دارد:

  • بررسی منظم

لاستیک‌های چاکدار نیاز به بررسی منظم دارند. باید از ترتیم تراز لاستیک‌ها و نشت هوا در آنها اطمینان حاصل کرد.

  • تعویض به موقع

لاستیک‌های فرسوده و کهنه باید به موقع تعویض شوند. استفاده از لاستیک‌های کهنه می‌تواند به افزایش خطرات رانندگی منجر شود.

نکات قبل و بعد از خرید لاستیک چاکدار میل موج گیر آریزو ۵

در امروزه، خودروهای چاکدار میل موجگیر به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل مهم در زندگی روزمره ما ایفای نقش می‌کنند. یکی از عوامل اساسی برای ایمنی و کارایی این خودروها، لاستیک‌هایی هستند که بر روی چرخ‌های آنها نصب می‌شوند. در این مقاله، به بررسی نکات مهمی که قبل و بعد از خرید لاستیک چاکدار میل موجگیر باید در نظر گرفته شوند، خواهیم پرداخت.

نکات قبل از خرید لاستیک چاکدار میل موجگیر

  • تعیین اندازه و اهمیت آن

قبل از هر چیز، باید اندازه لاستیک‌های خودروی خود را بدانید. اندازه صحیح لاستیک‌ها برای چاکدار میل موجگیر بسیار اهمیت دارد. برای این منظور، به دستورالعمل تولید کننده خودرو و دفترچه راهنمایی آن توجه کنید.

  • بررسی نوع لاستیک

لاستیک‌ها بر اساس نوع خودرو و محیطی که در آن از آنها استفاده می‌شود، متفاوت هستند. قبل از خرید، مشخص کنید که آیا به لاستیک‌های تابستانه، زمستانه یا تمام فصول نیاز دارید.

  • بررسی نشان‌ها و ارزیابی کیفیت

لاستیک‌های با نشان‌های معتبر و معروف اغلب کیفیت بهتری دارند. قبل از خرید، نشان لاستیک را بررسی کنید و بررسی‌های مربوط به کیفیت آن را انجام دهید.

  • مقایسه قیمت‌ها

لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر در بازار متنوع هستند. مقایسه قیمت‌ها اهمیت دارد. اما توجه داشته باشید که انتخاب لاستیک بر اساس قیمت تنها نباید عامل تصمیم‌گیری باشد. کیفیت و انطباق با نیازهای شما نیز بسیار مهم است.

نکات بعد از خرید لاستیک چاکدار میل موجگیر

  • نصب توسط متخصص

بعد از خرید لاستیک‌های جدید، بهترین روش نصب آنها توسط یک متخصص خودروسازی است. این کار به اطمینان از نصب صحیح و ایمن لاستیک‌ها کمک می‌کند.

  • تعادل چرخ‌ها

بعد از نصب لاستیک‌های جدید، تعادل چرخ‌ها باید بررسی شود. تعادل نادرست می‌تواند منجر به کاهش عمر لاستیک‌ها و عملکرد نامطلوب خودرو شود.

  • تنظیم فشار هوا

فشار هوای مناسب در لاستیک‌ها بسیار مهم است. باید به دستورالعمل تولید کننده وزن خودرو و فشار هوای مناسب برای لاستیک‌ها توجه داشته باشید.

  • نگهداری و مراقبت

لاستیک‌ها نیاز به مراقبت دارند. باید به منظور افزایش عمر مفید آنها، مراقبت‌های لازم را انجام داده و به منظور کاهش سایش نامناسب، به تعویقی وجود نداشته باشید.

زمان تعویض لاستیک چاکدار میل موجگیر

زمان تعویض لاستیک‌های چاکدار میل موجگیر به وابستگی به عوامل مختلفی همچون نوع و کیفیت لاستیک، شرایط رانندگی، فاصله‌ی طی شده، عمر مفید لاستیک و سایر عوامل است. به طور کلی، لاستیک‌های چاکدار معمولاً نسبت به لاستیک‌های معمولی کمتر دوام دارند و نیاز به تعویض مکررتری دارند.

بیشتر تولیدکنندگان لاستیک پیشنهاد می‌کنند که لاستیک‌های چاکدار را پس از طی شدن میانگین ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ کیلومتر (یا تقریباً ۶۲۰۰ تا ۹۳۰۰ مایل) تعویض کنید. این مقدار ممکن است با توجه به شرایط رانندگی و سبک رانندگی شما متغیر باشد.

بهتر است همیشه به راهنمایی تولیدکننده لاستیک خود و همچنین متخصصان خودرویی مورد اعتمادتان توجه کنید تا زمان دقیق تعویض لاستیک‌های خود را مشخص کنید. همچنین، همیشه لازم است لاستیک‌های خود را به صورت دوره‌ای بررسی کرده و نشانه‌هایی از سایش غیرمعمول یا خرابی را تشخیص دهید و در صورت لزوم عملیات تعویض را انجام دهید.

خرید لاستیک چاکدار میل موجگیر 

این محصول باید با توجه به نکات گفته شده در بالا خریداری شود، کافی است این نکات را با دقت بخوانید. برای خرید لاستیک چاکدار میل موجگیر باید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

فروشگاه لوازم یدکی مدیران قطعه از فروشگاه های معتبر است که بیش از 20 سال سابقه در زمینه لوازم یدکی دارد. 

شما میتوانید لاستیک چاکدار میل موجگیر را برای خودرو آریزو 5 (arizo 5) از ما خریداری کنید. 

مشخصات

برند

چری

سازگاری

arizo5

مدل

آریزو 5

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
× چطور میتونم شما را راهنمایی کنم؟